Konspekt rozmowy telefonicznej z klientem




W […]Jest to chyba jeden z najprostszych schematów rozmowy telefonicznej.. Ponieważ będziemy mówić o czymś, co dzieje się w świecie rozmówcy, będziemy mówić bardziej „na temat" niż handlowiec, który .Przekazywanie wiedzy na temat technik i narzędzi wykorzystywanych podczas telefonicznej obsługi klienta, Rozwijanie umiejętności budowania dobrego kontaktu z Klientem, Budowanie rzetelnych, opartych na zrozumieniu relacji z Klientem, Zwiększenie zaangażowanie w wykonywaną pracę oraz budowanie odpowiedzialności za powierzone obowiązki.Nikt nie wyobraża sobie życia bez telefonu.. Jest to swego rodzaju ściąga, ogólnie rozpisany scenariusz rozmowy, który .8.. .Dlatego przed rozmową telefoniczną z klientem, jeśli to możliwe, należy głośno przeczytać jego dane personalne.. Podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie próbujmy opisywać żadnych obiektów, np. schematów produkcji, wyglądu budynku.Jeśli będziemy wiedzieć o zmianach lub wydarzeniach w danej firmie i odwołamy się do tego na początku rozmowy telefonicznej z klientem, nawiązując do wartości dodanej, zyskamy uwagę rozmówcy.. Taka pierwsza rozmowa z klientem przez telefon już się nie powtórzy - szansę na zrobienie wrażenia masz tylko raz.Usystematyzowanie warsztatu pracy w telefonicznej obsłudze Klienta Zwiększenie satysfakcji z wykonywanej pracy .. Takie rozmowy telefoniczne stawiają w złym świetle firmę je zlecającą..

Zamknięcie rozmowy z klientem.

Choć czynność ta wydaje się nam czymś naturalnym, to właśnie podczas rozmowy przez telefon łatwiej o popełnienie gafy, niż gdy rozmawiamy z kimś twarzą w twarz.. Trudno zliczyć rozmowy, które odbywamy w ciągu dnia: zarówno te służbowe, jak i prywatne, o dowolnej porze i w dowolnym miejscu.. Nie uczy się tego w szkole.. Jest to tzw. rapport.Dobry przekaz werbalny daje podstawę do nawiązania relacji i zdobycia zaufania rozmówcy, na którym nam zależy.. Narzędzia: Struktura rozmowy telefonicznej Techniki aktywnego słuchania: parafraza, klaryfikacja, pytania Typologia Klientów Techniki reagowania w trudnych sytuacjach: model odmowy, reagowanie na krytykę, model rozmowy z .Podczas rozmowy telefonicznej z nieznajomą osobą, zawsze budujemy sobie w naszej podświadomości obraz rozmówcy.. Zamknięcie rozmowy z klientem powinno zawierać próbę pozytywnego sfinalizowania transakcji lub ustalenia terminu spotkania.. Odbieranie telefonów i wykonywanie rozmów telefonicznych należy do naszych obowiązków służbowych.. Masz świetny produkt lub usługę i kiedy już klient do Ciebie trafia nie masz problemu z przekonaniem go, żeby kupił od Ciebie, jednak.. ciągle brakuje Ci klientów.. Ciepłe rozmowy, czyli warm calling, czyli kontakt telefoniczny z klientami, z którym ktoś już z naszej firmy rozmawiał, z klientami, którzy już kiedyś kupili .Rozmowa telefoniczna z klientem ..

Przykład szablonowej rozmowy z klientem.

Warto zastosować następujące posunięcia: - daj klientowi wybór na zasadzie alternatywy „Zamówienia przyjmujemy e-mailem i faksem.Rozmowy telefoniczne z klientem.. Dotychczas rozmowa powinna trwać około 45 sekund, nie więcej, często mniej.. PIERWSZY KONTAKT Z KLIENTEM - ROZMOWA TELEFONICZNA 3.1.. Dzięki temu będą mogli dostosować jej przebieg do zmieniających się warunków.Jak w rozmowie telefonicznej szybko rozpoznać potrzeby komunikacyjne klienta?. Robi to telemarketer, wizualizując sobie klienta, z którym rozmawia, jak i klient na podstawie wrażeń akustycznych, podświadomie buduje sobie wizualizację rozmówcy.3.. Powitanie i nawiązanie kontaktu; Ustalenie celu rozmowy oraz identyfikacja prawdziwej trudności klienta.. Pierwsza rozmowa z nowym potencjalnym .Jeśli w swojej pracy kontaktujesz się z klientem przez telefon musisz poznać i stosować podstawowe zasady rozmowy telefonicznej, dzięki którym wypadniesz w jego oczach bardziej profesjonalnie.. Pomyśl - czasem każdy z nas ma zły dzień, coś pójdzie nie po naszej myśli.Bo rozmowa telefoniczna może mieć kilka celów - jednym z nich jest sprzedaż, ale zazwyczaj nie dochodzi do niej przy pierwszym telefonie, stąd innymi, bardziej powszechnymi celami jest np. przesłanie katalogu, wersji demo czy właśnie umówienie terminu kolejnego telefonu od sprzedawcy/osoby zajmującej się obsługą klientów.Rozmowy telefoniczne powinny być zawsze krótkie i zwięzłe - ich celem powinno być tylko przekazanie porcji konkretów..

Przykład spersonalizowanej rozmowy z klientem.

Skrypt rozmowy sprzedażowej to, najprościej mówiąc, spisany plan rozmowy, jaką zamierza się wykonać.. Jak przekazywać trudne informacje, aby uniknąć konfrontacji?. Łączysz ten element rozmowy typu prospecting razem z poprzednim, nie robiąc przerwy.Pamiętaj, że rozmowa telefoniczna z klientem początek budowania relacji i kluczem do sukcesu jest pozostawienie dobrego pierwszego wrażenia.. Zastosowanie ich w praktyce wpłynie na jakość obsługi klienta, a co za tym idzie jego większe zadowolenie i satysfakcję.Podsumowując zimny telefon to kontakt z klientem, który nie spodziewa się twoje telefonu i nie wie często o twoim istnieniu, nie wie o istnieniu produkty czy rozwiązania.. Jak wpływać na odbiór przekazywanych treści na poziomie nieświadomym?. Podając kluczowe informacje niewyraźnie lub bardzo cicho, uwagę klienta masz gwarantowaną.W jaki sposób kontrolować rozmowę z klientem.. Okaż zrozumienie.. Przygotuj się na negatywne reakcje.. Jak radzić sobie z presją i manipulacjami?. Poczułem się jak robota, ktoś, z kim nie warto naprawdę porozmawiać.. 3.Wczuj się w sytuację klienta.. Obrazowanie.. Składa się z listy pytań oraz schematów potencjalnych odpowiedzi.. Wstęp - wzbudź zainteresowanie Pierwsze sekundy decydują o tym, czy Twój rozmówca będzie miał pozytywne czy negatywne nastawienie do rozmowy z Tobą..

Zalecana postura podczas rozmowy telefonicznej.

Mówienie szeptem wytęża słuch.. Jesteś przedsiębiorcą, freelancerem.. Struktura i scenariusz profesjonalnej rozmowy telefonicznej.. Dlatego agenci powinni być w swoim postępowaniu bardzo elastyczni, aby potrafili przewidzieć możliwe scenariusze rozmowy.. To „rzut na taśmę", ostatnia szansa.. Wykorzystując kanał werbalny w rozmowie telefonicznej, nie zawsze zdajemy sobie sprawę, jak powinna taka rozmowa przebiegać.. Dotyczy to spotkań bezpośrednich, korespondencji, rozmów telefonicznych, wizyt Klienta w naszym biurze czy naszych u Klienta.. Telefoniczny savoir vivre to nieodzowna .Z czasem warto odkryć, którzy klienci stanowią te 20% i pracować tylko z nimi.. Co zrobić gdy gadatliwy klient zawraca Ci głowę?. Pamiętaj, że upodobnienie się do klienta na poziomie gestów, pozycji ciała i tempa wypowiedzi powoduje, że ludzie chcą chętniej z Tobą rozmawiać.. Podczas rozmowy ze zdenerwowanym czy niezadowolonym klientem, postaraj się wczuć w sytuację.. Miły, entuzjastyczny głos, autentycznyZ 44 stron tego poradnika dowiesz się między innymi: co myśli klient, kiedy rozmawiasz z nim o zakupie Twojego produktu,; co musisz zrobić, żeby klient chciał z Tobą kontynuować rozmowę i później utrzymywać z Tobą kontakt,; jakie błędy popełnia większość sprzedawców przy pierwszej rozmowie,; dlaczego i z jakiego powodu klienci odmawiają, nawet, jeśli masz dobrą ofertę .Ludzkie rozmowy prowadzenie rozmów telefonicznych w sprzedaży i obsłudze klienta Ostatnio znowu rozmawiałem przez telefon z kimś, kto przeczytał swoją kwestię z kartki albo wyrecytował wyuczoną na pamięć regułkę.. Scenariusze rozmów telefonicznych, zawarte w książce, zdecydowanie tą naukę z kolei ułatwiają.. Ćwiczenie: uczestnicy wezmą udział w scenkach symulujących rzeczywiste rozmowy z klientami.W każdym kontakcie z Klientem stosuj zasadę najwyższej staranności i zasady savoir vivre biznesowego.. W czynności tej musimy wykazać się swobodą zwięzłego formułowania myśli, umiejętnością wnikliwego słuchania, taktem, wyczuciem sytuacji, umiejętnością dochodzenia do kompromisów oraz uprzejmością.Jak przygotować się do pierwszej rozmowy z nowym potencjalnym klientem?. Pozwoli to upewnić się, że wymowa nie sprawia problemu.. Ogólnie ciężko dobrać schemat odpowiedni do wszystkich klientów gdyż nigdy nie wiemy co odpowie Nam Nasz rozmówca.. Każdy kontakt z Klientem jest ważny, nie tylko ten, gdy Klient przychodzi do nas coś kupić.Teraz nadszedł czas na wciągnięcie klienta w rozmową, na zaangażowanie się na słuchaniu i dostrzeżenie siebie w rozmowie.. Rozmowa krok po kroku: wstęp, rozwinięcie, zakończenie.. Jak reagować, gdy klient podważa kompetencje, przerywa wypowiedzi, ocenia?. Porównaj: Przedstawianie przez osoby trzecie - porady.. Zależy to od wielu różnych czynników.. Mam wrażenie, że łatwiej jest prowadzić rozmowę z gościem SPA przy ladzie recepcji niż przez telefon.. Z publikacji tej nauczymy się skutecznego telefonicznego pozyskiwania klientów, składania ofert i propozycji, czy prowadzenia negocjacji.. Sposoby rozwiązania problemu..



Komentarze

Brak komentarzy.